येनास्मिन्कर्मणा
लोके ख्यातिमिच्छति पुष्कलाम् ।
न
च शोचत्यसंपत्तौ तद्विज्ञेयं तु राजसम् ॥ ३६ ॥
yenaasminkarmanaa loke
khyaatimicchati pushkalaam |
na ca
shocatyasampattau tadvijneyam tu raajasam || 36 ||
Wenn einer mit seinen
Taten in dieser Welt, des Mißerfolgs nicht achtend,
tosenden Beifall
erheischt, macht das die Leidenschaft deutlich.
यत्सर्वेणेच्छति
ज्ञातुं यन्न लज्जति चाचरन् ।
येन
तुष्यति चास्यात्मा तत्सत्त्वगुणलक्षणम् ॥ ३७ ॥
yatsarvenecchati jnaatum
yanna lajjati caacaran |
yena tushyati
caasyaatmaa tatsattvagunalakshanam || 37 ||
Wenn einer etwas ganz
erkennen will, es praktizierend sich nicht schämt,
weil so von Herzen froh
er wird, verdeutlicht das die Eigenschaft der Güte.
तमसो
लक्षणं कामो रजसस्त्वर्थ उच्यते ।
सत्त्वस्य
लक्षणं धर्मः श्रेष्ट्यमेषां यथोत्तरम् ॥ ३८ ॥
tamaso lakshanam kaamo rajasastvartha ucyate |
sattvasya lakshanam dharmah shreshtyameshaam
yathottaram || 38 ||
Lust, so heißt es,
deute auf Dunkelheit, Reichtum auf Leidenschaft und Gesetzlichkeit auf Güte,
wobei das jeweils Folgende besser als das Vorige ist.
येन
यांस्तु गुणेनैषां संसारान्प्रतिपद्यते
तान्समासेन
वक्ष्यामि सर्वस्यास्य यथाक्रमम् ॥ ३९ ॥
yena yaamstu
gunenaishaam samsaaraanpratipadyate
taansamaasena
vakshyaami sarvasyaasya yathaakramam || 39 ||
Mit welchen dieser
Eigenschaften nun ein jeder in welche Wiedergeburt gerät,
will ich nun der
Reihe nach zusammenhängend erläutern.
No comments:
Post a Comment