Saturday, September 15, 2018

Shringara 85 - 88: Stolz und Sandelduft; Frühlingsluft; Sommerfrische


प्रथितः प्रणयवतीनां तावत्पदमातनोतु हृदि मानः ।
भवति न यावच्चन्दनतरुसुरभिर्मलयपवमानः ॥ ८५ ॥
prathitah pranayavatiinaam taavatpadamaatanotu hridi maanah |
bhavati na yaavaccandanatarusurabhirmalayapavamaanah || 85 ||

Die unter geneigten Freundinnen verbreitete Eifersucht kann ihr Bein nur so weit ins Herz vorstrecken, wie sie nicht im Sandelbaumduft aus den Malayabergen verweht.

सहकारकुसुमकेसरनिकरभरामोदमूर्च्छितदिगन्ते ।
मधुरमधुविधुरमधुपे मधौ भवेत्कस्य नोत्कण्ठा ॥ ८६ ॥
sahakaarakusumakesaranikarabharaamodamuurcchitadigante |
madhuramadhuvidhuramadhupe madhau bhavetkasya notkanthaa || 86 ||

Im Frühling, wenn von Mangobaum- und flaumigen Bakulablüten ein Duft bis ans Ende der Welten sich ausdehnt und Bienen von Nektar benommen taumeln – wer bliebe da von Sehnsucht frei?

अच्छाच्छ चन्दनरसार्द्रतरा मृगाक्ष्यो
धारागृहाणि कुसुमानि च कौमुदी च ।
मन्दो मरुत्सुमनसः शुचि हर्म्यपृष्ठं
ग्रीष्मे मदं च मदनं च विवर्धयन्ति ॥ ८७ ॥
acchaaccha candanarasaardrataraa mrgaakshyo
dhaaraagrhaani kusumaani ca kaumudii ca |
mando marutsumanasah shuci harmyaprshtham
griishme madam ca madanam ca vivardhayanti || 87 ||

Wohltuend kühles Sandelholzduftwasser einer Gazellenäugigen,
Häuser mit Springbrunnen, Blumen und Mondlicht auch,
ein schmeichelnder Luftzug über weiße Balkone -
Im Sommer lassen Liebe und Leidenschaft sie erwachsen.

स्रजो हृद्यामोदा व्यजनपवनश्चन्द्रकिरणाः
परागः कासारो मलयजरजः शीधु विशदम् ।
शुचिः सौधोत्सङ्गः प्रतनु वसनं पङ्कजदृशो
निदाघार्तावेतत्सुखमुपलभन्ते सुकृतिनः ॥ ८८ ॥
srajo hrdyaamodaa vyajanapavanashcandrakiranaah
paraagah kaasaaro malayajarajah shiidhu vishadam |
shucih saudhotsangah pratanu vasanam pankajadrsho
nidaaghaartaavetatsukhamupalabhante sukrtinah || 88 ||

Herzerfrischende Blumenkränze, Palmwedelwinde, Mondlichtstrahlen,
Duftpuder, Planschbecken, Sandelholzpulver, klarer Zuckerrohrschnaps,
eine helle Terrasse, das durchscheinende Gewand einer Lotusäugigen

verschaffen in der größten Sommerhitze dem kultivierten Manne Seligkeit.  



No comments:

Post a Comment