न
शूद्रे पातकं किंचिन्न च संस्कारमर्हति ।
नास्याधिकारो
धर्मे ऽस्ति न धर्मात्प्रतिषेधनम् ॥ १०.१२६ ॥
na shuudre
paatakam kimcinna ca samskaaramarhati |
naasyaadhikaaro
dharme *sti na dharmaatpratishedhanam || 10.126 ||
Ein Shudra
kann nicht aus der Kaste fallen, auch ist er keiner Weihen würdig. Er hat
keinen Rechtsanspruch auf das Gesetz, wird aber vom Gesetz nicht ausgeschlossen.
धर्मेप्सवस्तु
धर्मज्ञाः सतां वृत्तमनुष्ठिताः ।
मन्त्रवर्ज्यं
न दुष्यन्ति प्रशंसां प्राप्नुवन्ति च ॥ १०.१२७ ॥
dharmepsavastu
dharmajnaah sataam vrttamanushthitaah |
mantravarjyam
na dushyanti prashamsaam praapnuvanti ca || 10.127 ||
Die zum Gesetz
streben, das Gesetz kennen und sich an den Lebenswandel der Edlen halten,
freveln nicht, sondern verdienen Anerkennung, solange sie keine Verse murmeln.
यथा
यथा हि सद्वृत्तमातिष्ठत्यनसूयकः ।
तथा
तथेमं चामुं च लोकं प्राप्नोत्यनिन्दितः ॥ १०.१२८ ॥
yathaa yathaa
hi sadvrttamaatishthatyanasuuyakah |
tathaa
tathemam caamum ca lokam praapnotyaninditah || 10.128 ||
Je mehr er den
Lebenswandel der Edlen annimmt ohne neidisch zu werden,
desto weiter
bringt der Unbescholtene es in dieser und in jener Welt.
शक्तेनापि
हि शूद्रेण न कार्यो धनसंचयः ।
शूद्रो
हि धनमासाद्य ब्राह्मणानेव बाधते ॥ १०.१२९ ॥
shaktenaapi hi
shuudrena na kaaryo dhanasamcayah |
shuudro hi
dhanamaasaadya braahmanaaneva baadhate || 10.129 ||
Auch wenn er
es könnte, darf ein Shudra kein Geld anhäufen, denn ein Shudra,
der es zu Geld
gebracht hat, ist den Priestern ein Gräuel.
No comments:
Post a Comment