ब्राह्मणार्थे
गवार्थे वा देहत्यागो ऽनुपस्कृतः ।
स्त्रीबालाभ्युपपत्तौ
च बाह्यानां सिद्धिकारणम् ॥ १०.६२ ॥
braahmanaarthe gavaarthe vaa dehatyaago *nupaskrtah |
striibaalaabhyupapattau ca baahyaanaam siddhikaaranam || 10.62 ||
Für einen
Brahmanen oder eine Kuh, oder den Schutz von Frau und Kind ohne Gegenleistung
sein Leben zu geben, sichert auch Ausgeschlossenen Vollendung.
अहिंसा
सत्यमस्तेयं शौचमिन्द्रियनिग्रहः ।
एतं
सामासिकं धर्मं चातुर्वर्ण्ये ऽब्रवीन्मनुः ॥ १०.६३ ॥
ahimsaa satyamasteyam
shaucamindriyanigrahah |
etam
saamaasikam dharmam caaturvarnye *braviinmanuh || 10.63 ||
Nichtverletzen,
Wahrhaftigkeit, Nichtstehlen, Reinheit, Triebzügelung sind zusammengefasst das
Gesetz der vier Stände. Das hat Manu gesagt.
शूद्रायां
ब्राह्मणाज्जातः श्रेयसा चेत्प्रजायते ।
अश्रेयाञ्छ्रेयसीं
जातिं गच्छत्या सप्तमाद्युगात् ॥ १०.६४ ॥
shuudraayaam braahmanaajjaatah
shreyasaa cetprajaayate |
ashreyaanchreyasiim
jaatim gacchatyaa saptamaadyugaat || 10.64 ||
Wenn ein von
einem Brahmanen und einer Shudrafrau Gezeugter wieder mit einer Höheren Kinder
zeugt, steigen diese Niedrigen nach sieben Generationen in eine höhere Kaste
auf.
शूद्रो
ब्राह्मणतामेति ब्राह्मणश्चैति शूद्रताम् ।
क्षत्रियाज्जातमेवं
तु विद्याद्वैश्यात्तथैव च ॥ १०.६५ ॥
shuudro braahmanataameti
braahmanashcaiti shuudrataam |
kshatriyaajjaatamevam
tu vidyaadvaishyaattathaiva ca || 10.65 ||
Ein Shudra
geht so in den Brahmanenstand, ein Brahmane in den Shudrastand.
Genau so
verhält es sich bei von Kshatriyas oder Vaishyas Geborenen.
No comments:
Post a Comment